lördag 15 december 2012

Lördag

Hej alla!
Idag är det Lördag och idag ska jag till min mormor på en så kallad "Julfest" vilket ska bli kul eftersom att jag varit med och bakat en hel del till idag.
Den här veckan har vi avklarat 3 Lucia konserter i domkyrkan  och 2 Lucia tåg på olika företag.
Känns jätte skönt att ha dem gjorda!
Jag läste en konstig artikel i aftonbladet i går och Disney Norden tar bort 3 figurer ur Julaftons Kalle Anka och  det är i tomteverkstan då de tar bort 1 docka som har blont hår (De tycker de signalerar förtryck mot blondiner) och 1 Svart docka som säger " Hey mama" ( förtryck mot utlänska människor) Och en figur som har grön kappa på sig och går med hjälp av ett hjul under sig ( förtryck mot judar) Men jag personligen tycker att det är mer rasistiskt att ta bort än att ha kvar dem! Om man tar bort dem signalerar inte det att man inte vill ha dem här? Vart är världen på väg och  BLONDINER?? Ingen har väl tänkt att för att man gör en blond docka så att folk med blont hår ska känna sig förtryckta?? Jag tycker att det här bara är larvigt!
Men nu tillbaka till mitt liv!
Jag ska strax göra mig i ordning för att åka.
Men bloggar kanske mer senare!
SEE YA!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar