lördag 5 juli 2014

Today!

Idag ska jag se denna underbara film med underbara vänner!!! Jag har läst boken som John Green skrivit och den är så sjukt bra!!!! Jag älskar verkligen boken och det kommer nog inte vara så svårt att älska filmen också!!! 

Igår så satt jag hela dagen på Espresso house och skrev manus tillsammans med Emelie min underbara Co.Writer och vän! Det gick jättebra vi var sjuktproduktivs och manuset börjar falla på plats!!!  Den 6 augusti bör allt vara klart! Vill du ha mer info? Okej men gå då in och gilla filmens Facebook sida! Här kommer länken; https://www.facebook.com/RedhavenOfficial 

Nu ska jag göra mig i ordning då jag ska åka in till stan vid 12:30 för att gå på bion!! Ska bli såå kul! Ses snart igen och jag tänkte skriva ikväll om hur filmen var.
Ses,

onsdag 2 juli 2014

Friends, Work & Shopping!

Hejsan! 
Idag har varit på stan och träffat Emelie och Nathalie, vilket var otroligt trevligt! Vi satt och fikade ett bra tag och sen så passade vi på att kolla i affärer lite eller rättare sagt bokhandeln då Emelie tipsade om en bokserie med första boken som ni ser på bilden! 
Sen åkte Nathalie hem och jag och Emelie fixade lite med manuset som vi håller på att skriva till en film vi ska producera! Jag ska träffa henne på fredag och skriva i princip hela dagen, Ska bli kul! 

Nu sitter jag hemma och kollar lite på datorn och tänkte passa på att blogga lite! 
Nu ska jag titta vidare lite och möjligen se på något avsnitt av någon serie jag missat under veckan i grekland. 

Ses snart igen! 


tisdag 1 juli 2014

Home!

Nu är jag hemma efter 8 dagar i Grekland och var hemma vid 04:00 i natt så dagen har varit väldigt lung! Spenderade första tiden på dagen med mitt hjärta Liza och min mamma då vi pratade mycket om vad vi gjort under dessa dagar i Grekland! 
Resten av dagen spenderade jag med mina syskon och vårat nya tillskott kaninen Molly som är så otroligt söt!!! 

Som ni kanske ser så har jag en ny header på bloggen! Bilden är tagen av min underbara vän Max Petterson, tack för den! 

Nu sitter jag i sängen och är redo för ett avsnitt av någon serie jag kan ha missat under veckan innan det är dags att sova då jag ska på photoshoot med familjen imorgon vilket ska bli spännande! 
Och i morgon ska jag även hinna med att träffa lite vänner! 

Så godnatt på er! 



måndag 30 juni 2014

Wonderful Greece!!

Hej på er! 
Idag är det dags för mig att åka hem från underbara Grekland efter 8 underbara dagar! Ska man sammanfatta resan så har den resulterat i massa shopping och ek spricka i revbenet! Haha låter som en underbar blandning eller vad säger ni? 
För er som följer mig på Twitter eller instagram så har ni förmodligen sätt all god mat jag ätit som t.ex denna underbart goda sea food talriken;
Helt underbart god!! 
Jag känner mig inte riktigt redo för att lämna Grekland och värmen för kalla Sverige men har en massa att se fram emot när jag kommer hem som att träffa familjen, vännerna och va med i 2 filmproduktioner på olika sätt samt sommarjobbet! 
De kommande inläggen kommer handla mycket om den misär jag sett i Grekland och hur den ekonomiska krisen förstört Grekland på olika sätt! Så då vet ni vad ni kan vänta er ett tag framöver! 
Veckan har beståt av sol, bad och en massa shopping samt en massa otroliga besök på bland annat Akropolis! Det har medfört en mängd nya upplevelser i mitt liv! Så sjukt! Här kommer en bild från utsikten på ett av bergen vi gick upp på 
Athen var helt underbart och enormt! Vi sto på ett stort berg i mitten av Athen och såg hus runt hela berget i flera mil framför oss helt sjukt! 
Nu ska jag umgås med mina vänner de sista timmarna i Grekland! 
Ses snart igen!






söndag 22 juni 2014

See you later sweden!



Ja, i morgon åker jag till varmare grader! Jag åker imorgon till Aten till förste Juli!
det ska bli så jäkla skönt att få lite värme på sig eftersom att den svenska sommaren i år verkar otroligt kall.... hehe!
har äntligen packat färdigt och så efter att först kommit hem från en jättekul midsommarhelg i Stockholms skärgård!
Nu ska jag kolla på några avsnitt av Days!

Ses om en vecka lite drygt!!



söndag 8 juni 2014

What you do today can improve all your tomorrows!

Hallå det var länge sedan!
Nu är jag tillbaka efter att ha tagit en paus eller rättare sagt en väldigt lång paus. Idag har jag suttit i en paneldebatt som Unicef representant och det gick bra, politikerna sa många bra saker faktiskt! men dock så kom inte så jätte många och tittade eller närmare bestämt så kom bara en och tittade vilket inte var sådär jätte roligt men ändå vi fick ett bra samtal med politikerna i alla fall. Nu blir det att fixa i ordning mitt rum som jag håller på att möblera om i. Och nu så kommer även sista skolveckan innan sommarledigheten drar igång! Jag har även fått sommarjobb på praktikplatsen under 4 veckor i sommar vilket ska bli jättekul!
Vet inte om jag har berättat det men jag kommer inte längre att åka till England då jag blev lurad med falsk marknadsföring vilket inte känns kul all då jag hade sett fram att åka dit. Men ja vi får väl titta framåt och se att det kommer nya möjligheter!

Men nu ska jag sluta så syns vi snart igen!

Ses,

torsdag 8 maj 2014

Shopping!!!

Hej på er! 
Idag hade jag nationellt prov i Svenska och uppsatsdelen vilket gick sådär, skrev aningen för mycket men jaja vad ska man göra... Men dagen som först kändes ovärd för att jag missade en dags praktik för ett prov slutade pretty good! Började som sagt med provet och sen bar det av till Maja för övning av sång till Maltes dop på lördag, efter det så hämtade mamma upp mig och vi åkte till Tornby och åt lunch och passade på att shoppa lite! 

Den randiga tröjan är från Bondelid och kostade på lager 157 300kr men ordinarie pris är 799kr. Jätte billigt!
Byxorna från lager 157 kostade 157kr sjukt billigt!! 
Ankartröjan kostade 100kr och är från ett oklart märke men återkommer om det när jag har mer info! 
Och så passade jag på att köpa ankelstrumpor för 60kr! 
Jag älskar seriöst lager 157 då de har märkes kläder som inte kostar jätte mycket! 

Bäst av allt var att jag enbart betalade för ankartröjan och strumporna då mamma köpte resterande i syfte att jag ska ha på mig det på dopet på lördag. 

Vad har jag mer gjort idag? 
Hmm.. Bara tagit det lugnt, städat lite i mitt rum vilket var behövligt! 
Nu tänkte jag krypa ner i sängen och kolla på serier innan jag ska sova för att orka upp till praktiken i morgon! 

Sov gott vänner,